Instruirea vocationala continua si dobandirea de deprinderi si competente pe tot parcursul vietii prin dezvoltarea noilor metode si abordari bazate pe TIC in orientarea si consilierea vocationala – consilierul virtual (VIRCOUNS).


 



DespreProiectParteneriWorkPackagesContact

 

 

 

-- Descrierea WP-urilor (pachetelor de lucru) --

WP1. Realizarea manualului de sarcini al proiectului si a organizarii activitatii retelei trans-nationale.
Scopuri, obiective, durata
- de a asigura planul managementului de proiect;
- de a imbunatati eficienta retelei;
- de a asigura sustenabilitatea activitatii retelei si a efectelor de durata ale proiectelor, dupa finalizarea proiectului;
- lunile 1-4.
Activitati, metode si tehnici
- tele-working, intalnirea de start a proiectului, tehnici de lucru in grup;
- subcontractarea este prevazuta prin P2,3,4,6,9 pentru traducere, editare si imprimare /multiplicare.

WP2. Conceperea noilor abordari si metode bazate pe TIC pentru orientarea si consilierea vocationala; definirea noului concept: consilierul virtual.
Scopuri, obiective, durata
- de a defini conceptul si caractericiile CONSILIERULUI VIRTUAL;
- de a identifica mijloacele si nivelul implicarii TIC in dezvoltarea consilierului virtual;
- de a descrie instrumentele pe care le va crea proiectul, conform teoriei deja existente;
- lunile 1-6.
Activitati, metode si tehnici
- tele-working, intalnirea de start a proiectului, tehnici de lucru in grup;

WP3. Dezvoltarea de noi curricule europene pentru instruirea consilierilor si specialistilor responsabili cu proiectarea produselor multimedia
Scopuri, obiective, durata
- de a furniza curricula necesara instruirii consilierilor si specialistilor capabili sa proiecteze si sa monitorizeze exploatarea pachetului CD VIRCOUNS
- de a evidentia caracteristicile TIC, in special ale acestui tip de serviciu
- de a crea profilul consilierilor si specialistilor responsabili cu proiectarea produselor multimedia
- lunile 1-9.
Activitati, metode si tehnici
- tele-working, intalnirea de start a proiectului, tehnici de lucru in grup, masuri de asigurare a calitatii (revizii, avizari ale expertilor);
- subcontractarea este prevazuta prin P2,3,4,6,9 pentru traducere, editare si imprimare /multiplicare

WP4. Formarea formatorilor pentru consilieri si specialisti, intr-o faza pilot, pentru testarea curriculei si pregatirea proiectarii de produs (la partenerii 1, 6 si 9).
Scopuri, obiective, durata
- de a testa curricula pentru consilierii si specialistii responsabili cu proiectarea produselor multimedia
- de a crea un grup de consilieri si specialisti care sa aiba abilitatile si priceperile necesare pentru crearea noului instrument VIRCOUNS;
- de a experimenta algoritmul de functionare al viitorului consilier virtual VIRCOUNS – (instrument CD pentru informatie personalizata asupra informarii, orientarii si autoevaluarii);
- de a primi feedback, necesar pentru imbunatatirea in timp real a caracteristicilor conceptuale ale consilierului virtual si a viitorului produs VIRCOUNS.
- lunile 7-8.
Activitati, metode si tehnici
- Instruire si specializare intensiva in cursuri scurte (21 ore) realizate fata-in-fata la partenerii 1,6,9;
- Simularea functionarii instrumentului VIRCOUNS (activitati complexe de evaluare, in vederea obtinerii de informatie maxim posibila privind viitoarea dezvoltare a proiectului);
- Asigurarea certificarii cursurilor;
- Implicarea participantilor in viitoarele activitiati ale proiectului;
- Evaluare de la distanta a fazei pilot de catre membrii retelei, folosind facilitatile internet.

WP5. Analiza nevoilor de instruire, bazate pe datele existente din fiecare tara si la nivel european. Selectia si definirea locurilor de munca in domeniile tehnice ale fazei pilot (calificari si activitati relationate TIC, constructii civile, mecatronica).
Scopuri, obiective, durata
- de a obtine informatii actualizate (care exista deja) legate de nevoile de instruire in domeniile tehnice pilot ale proiectului (posturi si calificari selectate referitoare la Constructii civile, TIC, Mecatronica); datele trebuie sa fie relevante pentru fiecare regiune / tara reprezentata de fiecare partener;
- de a selecta sectoarele tehnice si de a realiza lista de posturi pentru prototipul produsului VIRCOUNS;
- lunile 1-8.
Activitati, metode si tehnici
- de a crea scurte rapoarte de tara asupra necesitatilor de instruire in domeniile allocate proiectului posturi si calificari referitoare la Constructii civile, TIC, Mecatronica;
- de a selecta sectoarele si posturile pentru faza pilot a proiectului (testarea produsului VIRCOUNS)
- de a colecta sau crea fisa postului pentru faza de testare.
- tele-working, intalnirea de start a proiectului si GM 2.
- subcontractarea este prevazuta prin P2,3,4,6,9 pentru traducere, editare si imprimare /multiplicare.

WP6. Realizarea prototipurilor aferente fazei pilot multimedia: pachet CD personalizat interactiv de orientare si instruire VIRCOUNS, adaptat si tradus in toate limbile partenerilor din proiect.
Scopuri, obiective, durata
- crearea unui instrument interactiv personal pentru orientare si instruire, pentru cresterea eficientei activitatii de orientare si consiliere in domeniile Constructiilor civile, TIC, Mecatronica;
- lunile 8-16, 22-24.
Activitati, metode si tehnici
- crearea prototipului unui pachet CD interactiv personalizat de orientare si instruire VIRCOUNS; teste preliminare;
- imbunatatirea preliminara a produsului;
- traducerea produsului in limbile partenerilor;
- lucru pe teren si tele-working, tehnici de lucru in grup si GM 3.
- subcontractarea este prevazuta prin P2,3,4,6,9 pentru traducere, editare si imprimare /multiplicare.

WP7. Realizarea unei faze pilot pentru testarea produsului in tarile partenerilor; evaluarea rezultatelor; imbunatatirea produsului.
Scopuri, obiective, durata
- de a testa prototipul pachetului CD interactiv personalizat de orientare si instruire VIRCOUNS;
- de a evalua performantele noului produs;
- de a primi feedback necesar pentru imbunatatirea in timp real a caracteristicilor pachetului CD interactiv personalizat de orientare si instruire VIRCOUNS;
- lunile 17-22.
Activitati, metode si tehnici
- Activitati de testare folosind persoanele din grupurile tinta de la partenerii 1,2,3,4,5,7,8,9,10;
- Activitati complexe de evaluare, pentru obtinerea de informatie maxim posibila cu privire la viitoarea dezvoltare a produsului;
- Realizarea planului de imbunatatire a produsului;
- Imbunatatirea produsului;
- lucru pe teren si tele-working, tehnici de lucru in grup si GM 4.

WP8. Realizarea unei sinteze intitulate: Noi abordari si instrumente TIC in consilierea in cariera si invatarea pe tot parcursul vietii - caracteristici, proiectare, realizare, testare, implementare.
Scopuri, obiective, durata
- de a crea un document de referinta cu situatia actuala din domeniu, pentru a evalua rolul proiectului in peisajul instrumentelor TIC de orientare si consiliere;
- de a permite transmiterea cunostintelor in domeniul instrumentelor TIC de orientare si consiliere;
- de a evidentia valoarea adaugata si noile caracteristici ale pachetului VIRCOUNS;
- lunile 13-23.
Activitati, metode si tehnici
- tele-working, GM4, tehnici de lucru in grup, masuri de asigurare a calitatii (revizii, avizari ale expertilor);
- subcontractarea este prevazuta prin P2,3,4,6,9 pentru traducere, editare si imprimare /multiplicare.


WP9. Activitati de diseminare continua: seminarii, conferinte, site web, imprimate, CD-uri, presa, TV, radio etc.
Scopuri, obiective, durata
- Implementarea si folosirea eficienta a pachetului CD interactiv personalizat de orientare si instruire VIRCOUNS;
- cunoasterea si transmiterea situatii actuale in domeniul utilizarii TIC pentru orientare si consiliere;
- lunile 1-24 si dupa finalizarea proiectului.
Activitati, metode si tehnici
- Produsul cuprinzand Pachetul CD VIRCOUNS imbunatatit (tradus in toate limbile partenerilor) distribuirea de catre reteaua transnationala la nivel regional si national, catre: institutii si persoane fizice, specialisti, consilieri, membrii din consortii, retele regionale si europene / membri ai consortiilor, organizatii care fac angajari, retele ale universitatilor, institutii si organisme de de orientare si instruire, IMM-uri, autoritati ale statului, presa etc. Aceasta diseminare finalava face obiectul unui plan detaliat care va fi dezvoltat de partenerii din fiecare tara (a se vedea si C3.3); etape: nominalizarea centrelor pilot responsabile cu activtatea de orientare in cadrul fazei pilot; realizarea planului de diseminare incluzand toate sectoarele interesate si actorii ce au nevoie de aceasta; monitorizarea activitatilor de diseminare.
- Diseminarea aspectelor teoretice ale proiectului: Manualul sarcinilor, Noua curricula europeana pentru instruirea consilierilor si specialistilor, Analiza nevoilor de orientare si instruire si sinteza finala Noi abordari TIC asupra consilierii in cariera in procesul de invatare pe parcursul vietii - caracteristici, proiectare, realizare, testare, implementare in toate limbile tarilor partenere, catre: membrii din consortii, specialisti, consilieri, membri ai retelelor regionale si europene, autoritati ale statului, presa etc.
- publicitatea continua a proiectului, utilizand toate mijloacele: comunicate de presa (ziare, radio, TV), site(-uri) web ale proiectului, imprimate si CD-uri distribuite cu diferite ocazii (conferinte, simpozioane, seminarii asupra e-invatarii etc.), link-uri catre site-uri asociate, inserarea de note, fotografii in alte site-uri web etc.
- Diseminarea dinamica a noilor curricule de catre participantii la instruirea in faza pilot.
- Diseminarea dinamica a produselor pilot prototip multimedia ale proiectului: pachet interactive personalizat de orientare si instruire “EGUIDE”, tradus in toate limbile partenerilor, de catre participantii la faza pilot de orientare/ consiliere.

WP10. Evaluarea rezultatelor proiectului; stabilirea continuarii proiectului dupa terminarea finantarii UE.
Scopuri, obiective, durata
- de a evalua daca si cum au fost atinse obiectivele proiectului si rezultatele concrete;
- de a permite imbunatatiri si depasirea problemelor specifice;
- de a imparti din experienta acumulata prin derularea proiectului;
- de a pregati conditiile pentru continuarea activitatilor proiectului dupa finalizarea finantarii;
- lunile 23-24.
Activitati, metode si tehnici
- Realizarea aprecierii si evaluarii;
- Formularea de sugestii pentru imbunatatiri cu accent pe aspecte practice, intelegerea abilitatilor si a utilitatilor de catre grupurile tinta;
- Furnizarea de feedback permanent asupra utilizarii produselor proiectului;
- Evaluarea eficientei produselor in conditii reale de lucru;
- Contributia la noi actviitati, asa cum s-a prevazut;
- tele-working, GM5, tehnici de lucru in grup.

WP11. Managementul proiectului si a activitatilor financiare
Scopuri, obiective, durata
- Coordonarea activitatilor proiectului si ale retelei, pentru a asigura realizarea in proportie de 100% si la cerintele de calitate prevazute in activitatile si rezultatele WP;
- Stabilirea si aplicarea procedurilor speciale pentru Managementul si Asigurarea Calitatii;
- Corectitudinea activitatilor financiare, conform regulilor UE;
- Sustenabilitatea dezvoltarii proiectului dupa terminarea finantarii;
- lunile 1-24.
Activitati, metode si tehnici
Toate activitatile manageriale specifice care se impun.


 

Copyright © 2005  Dunarea de Jos University